Kärlek på distans

Min moster, vill jag presentera.
Hon heter Johanna, hon bor för tillfället i sverige, men hennes plats på jordklotet är Australien.
Hon är en person som har sin egna stil, smak & tänkande. Så himmla olik mig, men klickar så klockrent ändå.
Hon inspirerar mig. Hon har bott lite överallt, rest hit och dit, upptäckt natur och kultur, fått sin uppfattning om allt, hon är sig själv till 110%, och det gör henne till den hon är.
Jag älskar henne.

Om några månader, då flyger hon hem, hem till andra sidan jordklotet. Det kommer vara helt obeskrivligt jobbig, men samtidig skönt, för då har jag chansen att sakna, mycket mycket mycket. Att kanske gråta mig till sömns, men att kunna tänka och fantisera om saker vi ska göra i framtiden, när jag kommer ner till henne i sitt paradis i regnskogen med koaler och gud vet allt! Det blir super bra.


Nu ligger jag och Johanna på varsin sida på soffan i växthuset och här ska vi spendera våran lördags natt. Sova lugnt med himmlen ovanför våra huvuden.


Godnatt, imorgon ska jag göra grymma minnen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0