Jag vill också

men de är inte alltid så himmla enkelt.. Vet ärligt inte vad jag ska ta mig till, blir stress för de är bara ett år
kvar tills de är gymnasiedags!
Om jag verkligen ska välja att gå riktningen djur, hästar osv.. Jag vill ju det och skulle inte kunna tänka mig att göra något annat. Men är de inte så? Att alla måste tycka om olika saker?
Skulle de nu bli så, så vill jag ju vara förberedd.
Mina alternativ och tankar:
 
1.  Gå ridskola för att lära dom viktiga grunderna. Alternativet är då att gå på Jeanettes Ridskola som ligger i kvidinge, som jag har uppfattat de rätt så flyttas man så att man utvecklas helatiden, vilket passar mig perfekt!
 
2.  Annat alternativ är att skaffa foderhäst, men de känns inte jättebra ändå eftersom att jag inte har kunskapen helt, men det hade somsagt varit jättekul..
 
3.  Till och med att skaffa egen häst. Kollat på en c-ponny som jag tycker är riktigt fin för att vara så pass ung, fördel är att hon hoppar jättebra och inte är jättedyr.
 
Men sen kommer detta med, gokarten. Jag har hållt på med motorsport sen jag kan minnas, men jag har ju även alltid velat rida och pyssla med hästar. Att sluta hade varit jobbigt, men att börja med något annat helt nytt hade ju varit spännande. Ja helt lätt är det inte.. Kanske detta bara blir en hel stor dröm som stannar långt ner i hjärtat..
 
Så snälla hjälp mig, kommentera vad du tycker jag ska göra, blir oerhört tacksam då!
 

Kommentarer
Postat av: Olivia

Det skulle nog vara bäst om du börjar rida på ridskola först och lär dig grunderna. Sedan senare, kan du ju skaffa foderhäst eller egen :) Jag skulle gjort så :D

Hoppas du får en fortsatt trevlig kväll :)

2012-08-12 @ 18:37:33
URL: http://oliviaglez.blogg.se/
Postat av: Olivia

Svar: Det var så lite så :)

2012-08-12 @ 19:23:02
URL: http://oliviaglez.blogg.se/
Postat av: Emma

om du inte har så jätte bra kunskaper så börja på ridskola, men om man vill skaffa en häst och vill utvecklas skaffa en läromästare inte unghäst, ingen ide att ha en 3-4 åring, det skilljer sig jätte mycket ifrån häst till häst, men det är isf bäst att skaffa en lite äldre ponny som är mer erfaren, och kan mer. säg bara det de hade jag gjort om jag inte hade varit så jätte kunnig, för det ska vara roligt att rida och man får inte så mycket med en ungponny. hoppas du gör rätt val iaf :)

Svar: Tack så jättemycke!! Ska nog göra de också, känns bäst till en början.. Tack!! :))
Michelle Hall

2012-08-12 @ 20:49:01
Postat av: Emma

Jag kan ju säga såhär att det är mycket bättre att skaffa en läromästare om du vill utvecklas en som är lite äldre och mer rutinerad och kan olika grejer och för en ponny om man tycker att 15-20 år är mycket så är det ingen ålder på en ponny, min häst är 22 år och hur pigg som helst, han har jag verkligen lärt mig allt på och jag har haft både med oh mot gångar, åh haft hur kul som helst, idag kan jag rida utan någon utrustning alls har bara ett spö i handen. Den känslan är obeskrivlig. så om du ska skaffa en egen första häst så bör det vara en läromästare om man inte är jätte kunnig :) lycka till :)

Svar: Sjukt bra ord! Gav mig en riktig tankeställare, så jag ska verkligen fundera, men ridskola i minst en termin, sen får jag se hur de blir, men bra ord och tack för att du vill hjälpa mig! :D
Michelle Hall

2012-08-12 @ 21:04:05
Postat av: Malin

Jag kan ju säga såhär att det är mycket bättre att skaffa en läromästare om du vill utvecklas en som är lite äldre och mer rutinerad och kan olika grejer och för en ponny om man tycker att 15-20 år är mycket så är det ingen ålder på en ponny, min häst är 22 år och hur pigg som helst, han har jag verkligen lärt mig allt på och jag har haft både med oh mot gångar, åh haft hur kul som helst, idag kan jag rida utan någon utrustning alls har bara ett spö i handen. Den känslan är obeskrivlig. så om du ska skaffa en egen första häst så bör det vara en läromästare om man inte är jätte kunnig :) lycka till :)

2012-08-12 @ 21:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0